Aan het woord: Cees Maat

Aan het woord: Cees Maat

Bij Payingit vinden wij persoonlijke service het allerbelangrijkst. Vooral het persoonlijke contact met onze relaties is een essentieel gedeelte van onze persoonlijke service. Omdat dit voor ons zo belangrijk is, vinden wij het ook leuk om al onze werknemer voor te stellen aan de hand van een persoonlijk stukje. Vandaag aan het woord: Cees Maat.

Cees Maat aan het woord Payingit

 

Cees, jij bent onze Commercial Director. Waar houd jij je mee bezig in deze functie?

Als Commercial Director ben ik verantwoordelijk voor de Sales, Marketing en Communicatie bij Payingit.

Wat heb je hiervoor allemaal voor werk gedaan?

Ooit dapper begonnen aan een studie Fiscale Economie. Deze heb ik helaas niet afgerond. Vervolgens heb ik Commerciële Economie op de Hogeschool van Amsterdam in deeltijd gedaan. Mijn scriptie is alleen ooit opgegeten door de hond, die is er nooit gekomen ;).

 

Daarna ben ik als het ware ‘per ongeluk’ de payroll business ingerold. Naast mijn studie werkte ik in een callcenter, waar mijn gevoel voor commercie en sales boven kwam drijven. Veel mensen vroegen mij vaak “een callcenter of tele-sales, dat is toch verschrikkelijk werk?”

 

Nou om heel eerlijk te zijn, het is fantastisch. Als je maar verkoopt. En dat deed ik dus. Al vrij snel werd dat ook opgemerkt door mijn toenmalige manager die een ander project had. Namelijk voor de grootzakelijke afdeling van NUON. Grote bedrijven bellen en in kaart brengen wie er verantwoordelijk was voor de energie inkoop binnen grote organisaties zoals Schiphol of Philips. Dat deed ik dan dus maar.

 

Bij dit callcenter heb ik heel veel geleerd en een leuke tijd gehad.  Na anderhalf jaar kwam ik vervolgens via iemand uit het callcenter bij een start-up payrollbedrijf terecht. Het was toen nog een klein bedrijf. Destijds was ik de derde medewerker en de tweede man op sales. Per ongeluk sloeg dat payroll aan en vervolgens heb ik het mede groot kunnen maken. Met het bedrijf hebben wij ook meerdere prijzen voor snelle groei gewonnen.

Hoe ben je daarna bij Payingit terecht gekomen?

Na 6,5 jaar werkzaam te zijn geweest bij het bedrijf, vond ik het tijd om iets anders te gaan doen. Ik heb altijd gezegd dat ik voor mijn dertigste voor mijzelf wilde beginnen. Dus toen ik 28/29 werd kwam dat moment (met mijn grote mond) best dichtbij. Maar als je A zegt moet je vervolgens ook B doen. En zo geschiedde! Al vrij snel kwam ik Costa tegen, die zocht een commercieel directeur met kennis en ervaring van de payrollbranche. En van het één kwam vervolgens het ander. Toen zijn we langzaam steeds meer business gaan doen en hebben wij Payingit gevormd tot wat het nu is.

Wat doe je allemaal in je vrije tijd?

Mijn grootste hobby’s zijn toch wel sporten en eten. Ook ben ik gek op bordspelletjes. Wanneer het goed weer is doe ik graag een drankje op het terras of ga ik uit eten. Vervolgens ben ik regelmatig  in de sportschool te vinden om al dat lekkere eten er weer af te trainen. Voor een spelletje Backgammon of Risk kan je mij altijd wakker maken!

Heb je dromen die je nog wilt waarmaken?

Mijn doelstelling is om bij Payingit het team nog beter te maken en te zorgen dat de accountmanagers van vandaag de teamleiders van morgen worden. Naast sales hoort bij mijn functie  ook de marketing. Hier heb ik wellicht minder ervaring in maar eigenlijk gaat dit om hetzelfde als sales, namelijk mensen. Goed luisteren wat ondernemers en hun organisaties willen en zorgen dat we daar een goede oplossing voor bieden.

Hoe ga jij Payingit helpen om het klantvriendelijkste payrollbedrijf van Nederland te worden?

De mensen die mij goed kennen weten dat ik vaak groot droom. Dus dat doe ik ook voor Payingit. Wij hebben CoolBlue echt als groot voorbeeld. Want hoe saai een loonstrook ook is, ik ben van mening dat we er iets beters en leukers van kunnen maken. Daarbij is er een diepgewortelde behoefte om klanten blij te maken ook al is het product misschien niet super ‘sexy’. Dus het klantvriendelijkste bedrijf in het verwerken van financiële afwikkeling van arbeid lijkt mij een mooie 5 jaren doelstelling. Over 10 jaar.. tja misschien moeten we daar eens een kop koffie over drinken.

 

Heb je een vraag?

Laat je gegevens achter en dan bel ik je binnen 1 dag terug!

020-2252510 Neem contact op Maak direct een afspraak

Sabri van Damme, Accountmanager