Aan het woord: Maaike de Jong - Payingit

Categorie: Blog, Over ons

Auteur:

3 januari 2019

Aan het woord: Maaike de Jong

De eerste maand op je nieuwe werk is altijd even wennen. Je ontmoet nieuwe collega’s, leert veel nieuwe dingen en doet je best om de leukste grap aan de lunchtafel te maken. Maar hoe is het om te beginnen als nieuwe ‘Pitter’? Wij vroegen het aan onze nieuwste collega Maaike de Jong. Maaike is in december 2018 bij ons gestart als Service & Support Manager. In deze blog vertelt zij hoe zij bij ons terecht is gekomen, wat haar hobby’s zijn en tenslotte hoe zij terugkijkt op zijn eerste maand als medewerkster van Payingit.

 

Maaike de Jong Payingit

 

Maaike, jij bent onze nieuwe Service & Support Manager. Waar houd jij je mee bezig in deze functie?

Het belangrijkste doel vanuit mijn functie is het optimaliseren van onze processen. Ik zorg er dus voor dat wij alle dingen slimmer, efficiënter en beter kunnen doen. Zo wil ik ervoor zorgen dat alle mensen bij ons in staat zijn om het beste uit zichzelf te halen. Iets wat vooral op de Service & Supportafdeling van belang is.

Wat heb je hiervoor allemaal voor werk gedaan?

Mijn eerste bijbaan was (zoals bijna iedereen) het rondbrengen van krantjes. Tijdens mijn studie heb ik vooral marktonderzoeken gedaan. Dat hield ik beide niet zo lang vol, dus toen heb ik besloten om zwemles te gaan geven. Dat heb ik wel lang volgehouden! Ik zwom zelf namelijk ook. Dit heb ik eerst in een buitenbad gedaan, en daarna ook in een binnenbad.

 

Na mijn studie ben ik aan de slag gegaan bij een ander payrollbedrijf. Eerst als medewerkster, en na 2 jaar ben ik daar manager van de operationele afdeling geworden. Na vijf jaar ben ik overgestapt naar een detacheringsbureau. Bij dit bureau heb ik een paar jaar gewerkt en toen belde Cees mij op.

Hoe ben je bij Payingit terecht gekomen?

Zoals ik hierboven al aangaf belde Cees mij op. Ik ken hem namelijk van het vorige payrollbedrijf waar ik heb gewerkt. Cees vertelde mij dat hij op zoek was naar een nieuwe Service & Support Manager. Nadat hij in zijn netwerk had gekeken kwam hij bij mij terecht. Vervolgens hebben we een leuk gesprek gehad, en nu zit ik hier!

Wat doe je allemaal in je vrije tijd?

Ik heb twee hele kleine kindjes, dus daar doe ik veel mee. Lekker naar de kinderboerderij en dat soort dingen. Verder probeer ik waar mogelijk leuke dingen met mijn vriendinnen te doen. Zo ga ik graag uit eten, of lekker op pad met mijn vriend.

Hoe verloopt je gemiddelde dag bij Payingit tot nu toe?

Ik kom binnen en begin met een kopje koffie of thee. Dan check ik als eerst mijn mail. Vervolgens kijk ik welke afspraken er in mijn agenda staan zodat ik weet wat er speelt. Waar ik nu  veel mee bezig ben is het werven van nieuw personeel. Dus als er iemand op zoek is naar een leuke baan, bel mij gerust 😉. Verder zorg ik er met mijn team voor dat de telefoon wordt opgenomen, vragen worden beantwoord, en verloningen tijdig en correct gedraaid worden.

Hoe kijk je terug op de eerste weken?

In december zijn we erg druk geweest met de jaarovergang. Verder vond ik het vooral heel leuk. Er hangt veel energie en iedereen heeft er zin in. Wat ik ook leuk vind, is dat wanneer je nieuw bent je 10 minuten met iedereen een gesprekje hebt om elkaar te leren kennen. Iedereen heeft zijn of haar ambities. Ik vind het mooi om deze organisatie verder te helpen groeien.

Heb je dromen die je nog wilt waarmaken?

Op werkniveau lijkt het mij mooi om ooit operationeel directeur van een bedrijf te worden. Daarnaast lijkt het mij heel tof om een mooie reis te maken. Een paar maanden reizen lijkt mij ook nog wel wat. Zo heb ik familie in Australië en Nieuw-Zeeland waar ik graag heen wil. Ook Azië of Zuid-Amerika wil ik graag bezoeken.

Hoe ga jij Payingit helpen om het klantvriendelijkste payrollbedrijf van Nederland te worden?

Doordat we de processen gaan verbeteren, gaan we meer tijd overhouden voor contact met onze relaties. Zo kunnen we mensen nóg beter te woord staan, en kunnen we duidelijker aangeven hoelang bepaalde vraagstukken duren. Ik denk dat mensen het belangrijk vinden om duidelijk te weten wat zij van ons kunnen verwachten en wat wij van hen verwachten. Door meer tijd te besteden aan dit contact denk ik dat wij nog meer kunnen groeien qua klanttevredenheid.

Tenslotte: hoe zou jij iemand overtuigen om bij Payingit te komen werken?

Door te vertellen over de groeimogelijkheden. Er wordt hier echt naar je geluisterd en er is veel ruimte voor eigen inbreng. Als jij ambitieus bent en graag mee wilt groeien met een organisatie, is Payingit zeker the place to be!

Gylian is als Marketing & Communications Specialist verantwoordelijk voor het schrijven van webteksten en blogs, het optimaliseren van de website, onze social media kanalen, en het monitoren van de actualiteiten die relevant zijn voor Payingit.

Neem contact op

Gerelateerde blogs

aricle-image

Een plek waar alles kan, in combinatie met eerlijk eten

Een plek waar alles kan, in combinatie met eerlijk eten Bij de één begon het…

Lees artikel
aricle-image

Cees Maat over onze visie op klantvriendelijkheid

Cees Maat over onze visie op klantvriendelijkheid PayingIT heeft zichzelf een heel duidelijk doel gesteld, namelijk:…

Lees artikel
aricle-image

Aan het woord: Esther Buchel

Aan het woord: Esther Buchel Bij Payingit vinden wij persoonlijke service het allerbelangrijkst. Vooral het…

Lees artikel

Schrijf een reactie