Patricia van der Wal Payingit

Aan het woord: Patricia van der Wal

Aan het woord: Patricia van der Wal

De eerste maand op je nieuwe werk is altijd even wennen. Je ontmoet nieuwe collega’s, leert veel nieuwe dingen en doet je best om de leukste grap aan de lunchtafel te maken. Maar hoe is het om te beginnen als nieuwe ‘Pitter’? Wij vroegen het aan onze nieuwste collega Patricia van der Wal. Patricia is in mei 2018 bij ons gestart als Sales Manager. In deze blog vertelt ze hoe zij bij ons terecht is gekomen, wat haar hobby’s zijn en tenslotte hoe zij terugkijkt op haar eerste maand als medewerkster van Payingit.

 

Patricia van der Wal Payingit

 

Patricia, jij bent onze nieuwe Sales Manager. Waar houd jij je mee bezig in deze functie?

Als sales manager houd ik mijzelf ten eerste bezig met het in contact komen met potentieel nieuwe klanten. In mijn functie ben ik verantwoordelijk voor het coachen van onze accountmanagers en het professionaliseren van onze huidige werkwijzen. Waar ik het meeste energie vandaan haal is het direct in contact staan met klanten. Het liefst ga ik bij klanten langs om met ze te bespreken hoe het gaat en wat beter kan. Vijf dagen van 9 tot 5 op kantoor zitten is niet echt iets voor mij. Vandaar dat ik regelmatig de hort op ga om klanten te werven of om gesprekken te voeren. Wat ik ook graag wil is seminars of netwerkevents organiseren voor branches waar wij mee samenwerken.

Wat heb je hiervoor allemaal voor werk gedaan?

Toen ik 15 was begon ik als frietbakster in een lokale snackbar in het dorp waar ik ben opgegroeid. Daarna ben ik per toeval als intercedent bij een uitzendbureau terechtgekomen. Hier merkte ik dat ik het bellen met klanten eigenlijk het leukste vond. Het commerciële gedeelte beviel mij dus het meest. Hierdoor ben ik daar in een korte tijd van intercedent naar fieldplanner, vestigingsmanager en uiteindelijk commercieel manager gegroeid. Mijn laatste functie daar was national accountmanager.

Hoe ben je daarna bij Payingit terecht gekomen?

LinkedIn! Cees en ik kwamen via een oud collega in contact met elkaar. Nadat we een connectie op LinkedIn waren geworden zijn we een kopje koffie gaan drinken en zodoende ben ik gaan solliciteren bij Payingit. Wat mij het meest aantrok aan Payingit is de energie die hier hangt. Het is een jong en dynamisch team waarin nog veel mogelijk is!

Wat doe je allemaal in je vrije tijd?

Eten, drinken, van de zon genieten, terrasjes pakken, naar de sauna gaan en leuke dingen doen met mijn vriendinnen. Daarnaast ben ik  fanatiek kampeerder. Zodra ik de mogelijkheid vind pak ik mijn spullen en ga ik een paar dagen kamperen.

Hoe verloopt je gemiddelde dag bij Payingit tot nu toe?

Geen dag is hetzelfde! Wel begin ik de dag op kantoor altijd met een lekkere kop thee en een glas water. Per week zijn er een aantal vaste agendapunten die besproken moeten worden, maar per dag bekijken we wat we op onze afdeling moeten afhandelen. Maandag en dinsdag zijn mijn vaste kantoordagen. Woensdag, donderdag en vrijdag heb ik vaak afspraken en ben ik buiten de deur of werk ik thuis in Rotterdam.

Hoe kijk je terug op de eerste weken?

Vol energie en bevestigend dat ik momenteel op de juiste plek zit! Het is natuurlijk aan het begin heel erg je weg vinden, maar  het was voor mij snel duidelijk wie ik voor wat nodig heb. Tot nu toe gaat alles snel en best goed, maar ik kijk ook uit naar het moment waarop ik écht mijn weg heb gevonden.

Heb je dromen die je nog wilt waarmaken?

Ja! Ik wil een retro kampeerbus! Het lijkt mij erg gaaf om hiermee elk weekend of tijdens vakanties eropuit te trekken. Het liefst koop ik een oude bus en bouw ik deze zelf geheel om tot camper. Als deze dan af is wil ik graag een zomer Europa doortrekken.

Hoe ga jij Payingit helpen om het klantvriendelijkste payrollbedrijf van Nederland te worden?

Met mijn sprankelende persoonlijkheid ;)! Zonder dollen; ik vind het belangrijk om iets te verkopen waar mensen écht wat aan hebben. Ik denk dus met klanten mee door mij in hen te verplaatsen en met oplossingen te komen. Met mijn inlevingsvermogen wil ik Payingit helpen het klantvriendelijkste payrollbedrijf van Nederland te worden.

We zetten je voor een dilemma: je moet elke avond belletje lellen bij alle huizen in een straat naar keuze – of – als iemand je een hand geeft moet je die hand 5 minuten vasthouden. Wat kies je?

Je zou verwachten dat ik als salespersoon  voor het ‘bellen’ ga, maar toch  kies ik voor het 5 minuten vasthouden van iemands hand. Waarom? Omdat het buiten mijn comfortzone ligt om 5 minuten iemands hand vast te houden. Ik ben benieuwd naar hoe ik zelf en hoe iemand anders hierop reageert.

Tenslotte: hoe zou jij iemand overtuigen om bij Payingit te komen werken?

Door gewoon te vertellen hoe het hier is! Ik merk namelijk dat mensen enthousiast worden als ik vertel over mijn nieuwe baan. Dan gaat het eigenlijk vanzelf.

Heb je een vraag?

Laat je gegevens achter en dan bel ik je binnen 1 dag terug!

020-2252510 Neem contact op Maak direct een afspraak

Sabri van Damme, Accountmanager