Meertalige servicedesk

De arbeidsmarkt verandert continu en wordt steeds internationaler. Het aantal mensen uit Oost- en Zuid-Europa die in de bouw, logistiek en productiesector werken neemt de laatste jaren sterk toe. De complexiteit die hiermee gemoeid gaat, wordt vaak onderschat. De medewerkers krijgen te maken met andere arbeidswetgeving, fiscale wetgeving en dat in combinatie met een taalbarrière. Werknemers weten niet wat hun rechten en plichten zijn en wat er van hun verwacht wordt. Bij Payingit weten we dat werkgeverschap om mensen draait. Als werkgever wil je dat jouw medewerkers een goede start maken en eenmaal aan de slag, wil je ze zo gemotiveerd mogelijk houden. Zonder onnodige afleiding. Voor organisaties die met medewerkers uit Oost- en Zuid-Europa werken heeft Payingit de meertalige servicedesk ingericht.

Meertalige servicedesk Payingit

De voordelen van onze meertalige servicedesk
  • Een makkelijkere onboarding en een medewerker die sneller aan het werk kan door de documentatie in eigen taal
  • Een stabielere en tevreden medewerkerspopulatie, omdat de medewerker zich beter begrepen voelt. Hij/zij kan beter zijn vragen kwijt.
  • Een verlaging van ziekteverzuim door beter ziekterzuimmanagement, omdat dit ook in de taal van medewerker wordt behandeld.
  • Dit leidt tot een lagere uitstroom en een hogere productie.

Wij hebben dit goed georganiseerd! De meertalige servicedesk die wij bieden sluit naadloos aan op internationalisering van de arbeidsmarkt. Onze servicedeskmedewerkers spreken meerdere talen waardoor zij jouw medewerker in hun eigen taal te woord kunnen staan.

Zij beantwoorden alle vragen en zorgen dat alle documenten zoals arbeidscontracten, huisregels, loonstroken en nog veel meer in de eigen taal van de medewerker wordt verstrekt. Dit maakt het voor je medewerkers een stuk makkelijker om aan de slag te gaan en te werken bij jouw organisatie.

Hoe ziet dit er in de praktijk uit?

Wij werken samen met een grote fruitsap multinational met het moederbedrijf in Spanje, maar een productielocatie in Nederland. In dit Nederlands-Spaanse bedrijf werken zo’n 300 Spanjaarden, 200 Roemenen en 100 Portugezen. Het werven en inwerken van nieuwe medewerkers koste veel tijd en ging niet vlekkeloos. Uit onderzoek van de organisatie kwam naar voren dat 38% van de nieuwe medewerkers in de eerste weken al uitviel.

Voor deze klant hebben wij een meertalige servicedesk opgezet, zodat de werknemers met al hun vragen, in hun eigen taal bij ons terecht konden. Verder hebben wij ook alle documenten zoals de loonstroken, handleidingen, belangrijke nieuwsbrieven met bijvoorbeeld wetswijzigingen en arbeidscontracten naar hun eigen taal vertaald. Denk bijvoorbeeld ook aan de veranderende corona restricties. Tevens verzorgen wij de week na verloning een inloopspreekuur op locatie waarbij medewerkers in eigen taal antwoord krijgen op hun eventuele vragen. Payingit heeft op deze manier bijgedragen aan een stabiel werknemersbestand.

Onze achterliggende gedachte

We zagen de trend van de internationalisering van de arbeidsmarkt en dat deze aanhoudt. Payingit heeft hier op ingespeeld. Dit heeft gezorgd voor een tevreden klant met een tevreden medewerkerspopulatie én dat we echt kunnen spreken van een partnerschap. Wij zijn ervan overtuigd dat het werkt en voegen de komende jaren nóg meer talen aan onze desks. Weten hoe we dit voor jouw organisatie kunnen doen? Maak dan een afspraak!

Afspraak maken

  • MM slash DD slash JJJJ